Laatste korte eindje - Reisverslag uit Zeist, Nederland van Vektis RoParunteam 321 Vektis - WaarBenJij.nu Laatste korte eindje - Reisverslag uit Zeist, Nederland van Vektis RoParunteam 321 Vektis - WaarBenJij.nu

Laatste korte eindje

Door: Carin

Blijf op de hoogte en volg Vektis RoParunteam 321

25 Mei 2015 | Nederland, Zeist

Maandag 25 mei

Laatste korte eindje
Het Vektis Roprunteam is al in Nederland! Vannacht zijn ze Antwerpen gepasseerd. Daar was het al gezellig maar onderweg zijn ze geweldig aangemoedigd door de inwoners van Zele; het is daar elk jaar één groot feest!
Op de foto's is te volgen hoe het voortgaan niet altijd een appeltje-eitje is; de krochten van Antwerpen halen de vaart er een beetje uit. Hoewel…vanmorgen om 4.58 uur stonden ze al op de wisselplaats in Dinteloord! En, right as we speak, gaat het 'stokje' (de chip die ons team registreert) over van team A naar B. En het gaat voorspoedig: ze zijn nu bij Steenbergen! Als je dit leest kun je je al klaar maken voor de tocht naar Rotterdam want het gaat ze lukken om rond het middaguur te finishen!

Cijfers maandag 7.30 uur:

Afgelegd: 422,1 km
Nog te gaan: 60 km
Gemiddelde snelheid: 11,29 km/uur
Verwachte finishtijd; 12.45 uur

Ons team schijnt ook gefilmd te zijn. Helaas kan ik de beelden niet vinden. Wel beelden van andere teams.
Op http://www.roparun.nl/roparun-in-beeld/videos/ kun je een heel goed sfeerbeeld krijgen van de Roparun, hoe het werkt dat lopen en fietsen, en hoe er meegeleefd wordt onderweg. Zeer sfeervol!
Ook de binnenkomst in Rotterdam wordt op tv uitgezonden maar of ons team ook in beeld komt: Tv Rijnmond zendt de binnenkomst van 13.00 tot 17.00 live uit.

Poëzie uit de losse pols
Het gedicht van vandaag geeft een heel mooi sfeerbeeld en beschrijft hoe het Roparunnen op dit moment wordt ervaren door ons team.

Titel: Apocalyps now (Geschreven zondagavond rond 23.00 uur)

Jeuk van Stark Wark, in de blote kont
Heemawordt-zuuroprisping
Roparuncoureur berisping
Rondspattende blaarexplosies
Leegegvreten pijnstillerdosies
Brandende zon maakt plaats voor natte regen
En voor ons loopt nog maar een team of negen.
Gelukkig nog een maagdelijke plee
Dus dat valt dan weer erreg mee.

Door; Lopende poëet Guus

Onmisbaar
Het Vektis RoParunteam heeft twee campers en twee busjes gesponsord gekregen. Jullie moeten weten dat het team er heel blij mee is. Frits: "elke keer weer nemen de busjes iedereen mee tijdens de estafette. De aanblik van het busje waar je in mag voor de aflossing, zeker na een zware heuvel, helpt je er weer doorheen. Maar ook de busjes met de andere deelnemers aan de run leveren de nodige support en ondersteuning". Eén grote familie daar bij de Roparun!

Vooruitzien: Wat ga je straks als eerste doen als je thuis bent?
Harry: "Nespresso drinken en daarna in bad".
Esther van G: "héérlijk douchen en dan gestrekt op de bank!"
Rene: "Ik wordt opgehaald door Marja en de meiden in Zeist. Ik verwacht dat we lekker bijkletsen in de auto en waarschijnlijk wordt het niet erg laat maandagavond. Dinsdag roept de plicht weer en heb ik om 7.00 uur mijn eerste carpoolafspraak".
Alexander: "Ik ga in een warm bad met lekkere muziek en een heerlijk biertje".

Samenwerking
Esther van G.: " Ik heb alle dagen super samengewerkt met Harry. We hebben samen de etappes gefietst met team A. Het ging goed én was gezellig! Harry gunde mij het ritje met alle lopers uit ons team, iedereen op de fiets en één loper, door de plaatsen Zele en Dendermonde. Wat een feest! (CB; Zie video's Roparun). Ik ben enorm onder de indruk hoe Roparun hier leeft en hoe dankbaar de mensen zijn".

Hoe goed de samenwerking in team B was, tussen de masseurs was het blijkbaar lastig. Jos: "Er is geen samenwerking tussen mij en Guido. Keiharde concurrentie! Vechten om de klanten!".
Komt misschien door het gebrek aan slaap?
Jos: "ja natuurlijk. Maar we gaan op elkaars energie door".
Dat klinkt dan wel weer goed :-)

Wist u dat…

…er om 3.56 uur pannenkoeken worden gegeten?
…er om 23.00 uur zondagavond er nog maar 10 teams voor ons 321 lopen?
…onze lopers goed in de roparuntransfermarkt liggen?
…dat Bart er bijna één heeft verkocht aan een ander team?
…dat de transferbedragen al opgelopen zijn tot € 65,- per kilometer?
…dat Bart dat een erg interessant aanbod vond?
…de pannenkoeken nu bijna op zijn?

Fotofinish
Ik wens iedereen, ook de thuisblijvers, een heel goed laatste stuk!
Ga je kijken op de Coolsingel? Maak dan voor mij een foto van de finish!
Sturen naar c.boot@vektis.nl. Zorg ik dat die bij het laatste verslag zit.

• 25 Mei 2015 - 08:49

Quinta:

Goedemorgen, wat een prestatie. Nu al vlakbij Numansdorp!
    Wow. Finish komt in zicht. Heel veel succes met het laatste stuk.

• 25 Mei 2015 - 09:11

Josė Van Denderen:

Hallo allemaal, alweer een wereldprestatie die jullie neerzetten, en wat gaan jullie hard! Super, ik neem "de hoed af" voor jullie. @ Frits: klasse trainer!

• 25 Mei 2015 - 09:30

Marika De Boo:

De reacties zijn wat mager (we houden dat looptempo gewoon niet bij..) maar nog steeds ontzettend leuk om hier die sfeerverslagen te lezen, dank!

• 25 Mei 2015 - 09:32

Daniel En Jolanda :

Wat super om te lezen dat het zo goed gaat / is gegaan. Erg leuke verslagen ook. Met veel plezier gelezen en kon de sfeer hierdoor proeven.
    Geniet van de finish en van de ontlading na zo'n mooie prestatie. #supertrots.

• 25 Mei 2015 - 09:36

Twan :

GO GO GO!!!! Fantastisch allemaal! Wederom een topprestatie !!! Geniet ervan

• 25 Mei 2015 - 09:40

Niels:

Weer een heerlijk verslag en nu kennen we eindelijk het roparun geheim van de catering: pannenkoeken!!! Goed idee dames. Nog een mooie foto op de roparun site van Marion, Esther en Harry (met nieuwe heup ;-) gevonden! Enthousiasme spat eraf. Heel veel succes met de laatste km's en op naar Rotterdam. Pracht prestatie ;-)

• 25 Mei 2015 - 10:03

Herman:

Wat lopen jullie ongelofelijk goed !!!! Veel succes met het laatste stuk

• 25 Mei 2015 - 10:46

Saskia P:

Succes met de laatste kilometers en heel veel fun bij de aankomst in Rotterdam!

• 25 Mei 2015 - 10:47

Elly Lammers:

Als je die verslagen leest ,wilde je er bij zijn,zo,n fijne enthousiaste sfeer.
    Laatste lootjes succes

• 25 Mei 2015 - 11:19

Lonneke Van Dam:

We hebben jullie net voor de derde keer langs zien komen. Vlak voor de heinenoord tunnel.
    Jullie gaan sneller dan dat het kaartje waar we jullie op volgen kan bijhouden. Op naar het laatste stukje naar Rotterdam. Trots op jullie ‼️

• 25 Mei 2015 - 12:00

Peter Jansen:

Toppertjes! Dat wordt een vroegertje

• 25 Mei 2015 - 12:49

Peter Jan ( De Man Van...):

Wat een geweldige aflevering. Alle records aan diggelen, en Marion is heel gebleven. Ben blij als ik haar straks weer in de armen sluit....
    Nog even het gas erop voor de laatste kilometers, kanjers!!

• 25 Mei 2015 - 13:11

Niels:

Zijn jullie al binnen? Geniet van de finish!!! Net op tv Rijnmond interview met 'onze' Marieke (team 240).

• 25 Mei 2015 - 13:25

Niels:

Volop in beeld op Tv Rijnmond over de finish. Prachtig beeld en super gedaan gefeliciteerd allemaal. Prachtige prestatie!!!

• 25 Mei 2015 - 14:54

Judith:

Wat een superprestatie weer! Allemaal gefeliciteerd daarmee en een goed herstel gewenst.

• 25 Mei 2015 - 16:57

Harry:

Geweldig gedaan hoor! Ook NOS.nl heeft er aandacht aan besteed. Ik ben benieuwd naar de verhalen!

• 25 Mei 2015 - 17:01

Peter Baken: