Oefenen in het donker - Reisverslag uit Zeist, Nederland van Vektis RoParunteam 321 Vektis - WaarBenJij.nu Oefenen in het donker - Reisverslag uit Zeist, Nederland van Vektis RoParunteam 321 Vektis - WaarBenJij.nu

Oefenen in het donker

Door: CHSVektisenroute

Blijf op de hoogte en volg Vektis RoParunteam 321

23 April 2012 | Nederland, Zeist

Ter lering en vermaak ging het Roparunteam maandagavond 23 april samen met het team van het Diakonessenhuis op pad voor een oefenestafette. Het parcours van 44 kilometer ging over de Utrechtse Heuvelrug. Via Austerlitz, Driebergen en Doorn naar Langbroek, Odijk en weer terug naar Zeist. Tijdens de loop werden de lopers begeleid door fietsers, chauffeurs en navigators. Het parcours was sterk gevarieerd en alles wat ons mogelijk te wachten staat, kwamen we tegen. Druk verkeer, eenzame bospaden, heuvels en dalen.

In het donker op onbekend terrein is toch anders hardlopen dan het gebruikelijke rondje in je eigen woonplaats. Daarbij was het op sommige stukken echt heel donker, maar dankzij de goede voorbereiding van de fietsers (zij hadden het parcours vorige week woensdag al verkend) werden we veilig door het traject geloodst.

Was het nog licht en droog bij de start, al snel werd het donker en ook begon het licht te regenen. Op een zeker moment was er een gedeelte waar de auto's de lopers en fietsers niet konden volgen. Dit betekende dat de loper ook gedeeltelijk moest fietsen. Dit soort situaties gaan we ook tijdens de Roparun tegenkomen. Een uitstekende oefening dus.

Na drieënhalf uur waren we terug op het vertrekpunt. Een prima prestatie! We kijken met plezier terug op een leerzame training. Hartelijk dank aan het Roparunteam van het Diakonessenhuis die bereid was om hun kennis met ons te delen en ons mee te nemen op deze leerzame oefenestafette.

• 24 April 2012 - 13:11

Marjan Krommendijk:

Was een leuke avond. Na een haf uur onder de warme douche was ik weer warm. Naar Parijs toch maar nog dikkere handschoenen en schoenen mee nemen.

• 26 April 2012 - 07:06

Luiken Swiers:

Dit zijn collega's om trots op te zijn. Wat een geweldige inzet voor dit nobele doel.

Vektis RoParunteam 321

Collega's en relaties van Vektis lopen hard voor het goede doel! Dit doen we door een sportieve prestatie te leveren tijdens de Roparun. Binnen 48 uur overbruggen wij met acht lopers de afstand tussen Parijs en Rotterdam. De lopers worden begeleid door 2 fietsers. Iedere loper neemt ongeveer 67 kilometer voor zijn of haar rekening en hiermee zamelen we geld in voor mensen die getroffen zijn door kanker. Hierbij vragen wij uw hulp. Met uw bijdrage kunt u leven toe voegen aan de dagen waar geen dagen meer kunnen worden toegevoegd aan het leven.

Actief sinds 11 April 2012